Dec 23, 2009

Trauma

Tak pasti sama ada trauma atau fobia. Sebab saya masih boleh memandu. Tapi setiap kali hampir dengan lori ataupun lori laju ke arah saya, kaki saya jadi kejang. Tangan jadi kaku. Telinga mula terngiang-ngiang bunyi tin yang dikemekkan. Jantung berdegup laju.

Semalam... kami tengah bersembang menanti traffic light bertukar hijau. Merah tanda berhenti. Tengah khusyuk bersembang, tiba-tiba kepala tersengguk ke depan. Dia cakap, "Oh damn." Saya tak dengar apa kecuali bunyi macam tin kemek. Ngilu. Otak kosong. Dia suruh saya lekas keluar. Saya terpinga-pinga. Kenapa? Di luar saya dah nampak brader lori depan garu kepala dan pekik suruh keluar cepat. Oh damn... Bonet depan remuk separuh tercium bontot lori ais. Berasap, takut meletup. Damn, pintu side penumpang tersangkut. Tak boleh buka! Saya tendang pintu sekuat tenaga. Rasa longlai kaki, tak mampu berdiri bila nampak lori tanah menghentam sebuah Camry dan Camry tu terseret sampai langgar kami yang sedang elok berhenti di jarak selamat tapi masih tak selamat dengan lori ais. Bayangkan kalau kami berhenti rapat dengan lori tu. Mungkin... muka aku dah tak macam aku kot. Bayangkan kalau di belakang kami bukan Camry tapi Viva? Bayangkan kalaulah kami di tempat Camry tu. Mungkin... saya tak tulis blog kot malam ni.

Alhamdulillah semua selamat. Takde kemalangan jiwa. Jiwa kami parah, separah satria neo kepunyaan kesayangan T__T Kesian beliau tak berkereta untuk sebulan ni. Malam semalam lepas kejadian, saya drive balik Melaka seorang. Gila kau! Lori banyak di jalanan. Tak pernah aku drive di highway sampai 80km/h. Lumba dengan basikal pun kalah. 2jam setengah baru sampai Melaka. Ni lah kemalangan paling teruk yang pernah saya alami. Semalam nak tidur pun terngiang-ngiang bunyi tu. Damn... =_="

0 gossips:

 
When Someone's Talking... © 2008 Template by Exotic Mommie Illustration by Dapina