Dec 9, 2009

1 Misscall...

...which change everything to them.


Wah, sangat horror tajuk hari ni. Ye, mengenai 1 misscall. Bukan cerita hantu korea, tapi cerita kelakar tahap nak ketuk kepala mereka. Semalam, tengah saya jaga exam, tiba-tiba ada misscall. Saya keluarkan handphone dari handbag (phone tu in silent mode ok, tapi vibrate dia gegar-gegar i punya punggung sebab handbag letak atas kerusi. haha) dan lihat siapa yang gatal jari tembak my phone. Acap. Ok, budak sekolah tingkatan 1 yang tolong saya waktu tarian dulu. "Nak apa? Tengah jaga exam. Call balik nanti ok!" saya type mesej laju-laju sebab dalam dewan exam, pengawas tak boleh pegang phone. Nanti kalau kena report, kena tindakan pula.

Habis je exam, datang satu lagi misscall. Kali ni dari Raffiq. Baiklah, mereka ini best friend. Saya terus call balik. Tak sedap hati pulak. Dah kenapa budak-budak ni.

Cikgu Nani: Ye, awak kenapa? Perlukan pertolongan ke? (cewah. saya memang selalu berlagak jadi savior)
Raffiq: A'ah. Nak mintak sesuatu. Acap nak mintak couple.
Cikgu Nani: Mintak couple? Saya tak ambil couple dia. Kenapa mintak kat saya?
Raffiq: Mintak couple dengan cikgulah! Cikgu ni...
Cikgu Nani: heh...heh...hah...hah...hah...hahaha. Tolong tiru gelak saya dan gelakkan semula pada Acap. Cakap, tu jawapan untuk permintaan tadi.
Raffiq: (Dia ketawa tak henti ok!) Acap kirim salam sayang. Saya pun sama. Saya punya sayang lagi lebih daripada dia sayang cikgu.
Cikgu Nani: Dah lah! Malas aku layan kau! Bye.

Budak-budak sekarang. Sangatlah... ok... tak jumpa vocab yang sesuai. Please carikan satu vocab yang sesuai. Tak faham ok. Kita dulu punyalah takut nak tegur cikgu kita. Budak-budak sekarang? Siap mintak couple lah, ajak kahwinlah. Oh tidak... Cabaran cikgu masa kini =_="

0 gossips:

 
When Someone's Talking... © 2008 Template by Exotic Mommie Illustration by Dapina