Nov 6, 2009

Tentang 'kalau'...

"Kalau cerita pasal 'kalau', monyet pun boleh pergi bulan." - Mat Qi.

Ayat tu memang tak boleh blah tapi ada kebenarannya. Kalau cerita pasal kalau, macam-macam boleh berlaku. Tapi, mak kata, tak baik berkalau-kalau sebab kita macam tak redha dengan takdir. Nak cerita pasal kalau, sampai esok pun tak mungkin akan habis.

Kenapa kalau? Sebab hari ni adalah hari yang paling emo untuk saya. Hari ni je dah 1 gallon air mata saya tumpah (tipu, tu cuma perumpamaan). Kalaulah hari ni macam hari-hari saya minggu lepas kan seronok.

Macam mana hari saya boleh jadi emo sampai malam? Kalaulah hari saya tak dimulakan dengan pertengkaran dengan dia. Kalaulah dia tak keluarkan perkataan tu. Mesti saya tak moody sampai sekarang.

Macam mana boleh bertengkar? Kalaulah celcom tak barred phone line saya, mesti tak jadi macam ni. Kenapa sampai kena bar? Kalaulah gaji keluar macam biasa, consistent. Jangan awalkan gaji. Kalaulah kerajaan boleh berfikir dengan waras. Kalaulah kerajaan pemurah, diorang akan bagi bonus raya, bukannya tarik gaji awal.

Apa yang membuatkan saya emo sepanjang hidup? Kalaulah manusia tu tak muncul dalam hidup dia. Kalaulah manusia tu boleh berfikir dengan waras, dia takkan buat saya macam ni. Saya tak faham dengan perempuan-perempuan zaman sekarang(kecuali saya). Emosinya saya. Sangat perempuan, ya!

Tapi, walaupun banyak benda yang dah jadi, ia langsung tak buat saya menyesal kenal dengan dia. Langsung tak pernah menyesal tunggu dia bertahun-tahun lamanya. Langsung tak pernah menyesal walaupun menangis air mata sirap sekali pun sebab saya... sayang akan dia...

Kalaulah saya boleh merubah kesemuanya...



Berkenaan dengan gambar di atas, saya berminat nak jual knitted beanie tu dengan harga rm45. Baru sekali pakai (dan untuk ambil gambar tu je pun). Baru je beli rabu lepas. Original made from Korea and it's handmade. RM45 is consider as cheap kan?

0 gossips:

 
When Someone's Talking... © 2008 Template by Exotic Mommie Illustration by Dapina