Nov 13, 2009

S E N G E T =_="

Di satu petang yang sunyi, terdapat seorang guru sibuk melatih budak-budaknya menari. Datanglah seorang rakan guru dan berseloroh.
Rakan Guru: Awak tolonglah jangan kahwin awal sangat.
Cikgu: Kenapa?
Rakan Guru: Nanti takde siapa nak tolong saya buat benda-benda ni (tarian). Dah kahwin esok sibuk dengan komitment lain.
Cikgu: Takpe kak. Saya ada baki 2 tahun lagi membujang. (hehehehe)

Tiba-tiba seorang budak menyampuk perbualan guru-guru tersebut.
Comel: Cikgu, umur cikgu berapa?
Cikgu: 25. Kenapa?
Comel: Cikgu, jangan kahwin dulu. Boleh tak tunggu 10 tahun lagi?
Cikgu: Kenapa 10 tahun?
Comel: Yelah. 10 tahun lagi cikgu baru 35 tahun. Saya dah 22 tahun masa tu.
Cikgu: .....(speechless).....
Hensem: Perasan! 10 tahun lagi ko kena battle dengan aku dulu la baru leh kahwin dengan cikgu. Kan cikgu?
Cikgu: .....heh...heh...heh....
Macho: Takde, takde. Budak-budak kecik, lupakan hasrat kau. 10 tahun lagi aku 23 dah (tua setahun je pun kot!) Baru la sesuai dengan cikgu. (sambil menyiku manja cikgu tu)
Rakan Guru: Tak payah la korang perasan! Ada hati nak try cikgu konon. Macamlah cikgu tu nak dekat awak. (tettttt!)
Cikgu: hahahahahaha! Boleh... Carikan machine yang boleh stop aging. Ataupun buat time machine yang boleh buat awak tua cepat.

Adeh... budak-budak zaman sekarang. Penat tahu jadi cikgu sekolah sekarang ni! Ye, kalau saya berada dalam lingkungan umur seperti mereka, pasti saya tertarik dengan ketiga-tiga mamat di atas. Sedangkan cikgu-cikgu pun ramai yang 'admire' dengan budak-budak ni (nak jadikan menantu la apa la) inikan pulak kalau kita sebaya dengan mereka. Tapi, maaflah. I tak minat underage. heh... heh...

=_="

0 gossips:

 
When Someone's Talking... © 2008 Template by Exotic Mommie Illustration by Dapina