Nov 13, 2009

Ratapan Anak Tiri Bahagian 2

90% persediaan persembahan dah siap. Tinggal nak perform je. Tiba-tiba bila meeting, diorang rombak balik AJK. Nak tahu saya berada di bahagian mana? Ketua Buku Program dan Dokumentasi. Ha, FUCK YOU! Asalnya saya cuma patut in charge tarian zapin dan joget je. Tiba-tiba datang budak shuffle minta tolong supervise persembahan diorang. Fine... Ok my pleasure. Week after, datang pula budak choir. Cikgu sakit mata, dapat cuti seminggu. Ok, for some certain reason, you're in. Then tiba-tiba, B-boys pun datang menyerang. "Cikgu, please bagi kitorang join. Please lah cikgu. Kitorang dah ada step." Mula-mula tak bagi. Saya suruh cari cikgu lain. Tapi kalau dah setiap jam datang mengendeng minta tolong, ok... I'm melt. The chance is yours. Where's the other 74 teachers?! Ok, mengalah. Takpe. Ingatkan bagus la diorang, tiba-tiba... HAMPEH! "Mana step lu brader?! Tu ke step? Tu bukan breakdance! Tu I'll-break-your-legs-till-you-have-to-ride-on-a-wheel-chair!" Ye, tu la ayat-ayat yang terhambur pada diorang yang tak mengerti apa-apa kerana masing-masing hanya berusia 10 tahun. Geram. Tension. Marah. Sakit hati. Penat. Semua rojaklah!

Masuk meeting petang semalam... "Cik Nani, you in charge buku program. Tolong bagi laporan." Dengan terpinga-pinga saya bangun, dengan persoalan penuh di dada saya pun jawab, "Puan, saya tak tahu pasal buku program sebab over these 3 weeks saya sibuk dengan latih budak. Seriously, tak tahu apa-apa pasal buku program." (dengan penuh convincing ye nada tersebut) "Tapi nama awak tiada dalam AJK Persembahan." (muka yang sangat annoying) Once again, Fuck You! "Saya diberitahu sejak bulan lepas yang saya perlu in charge persembahan. Bukan buku program." Damn. Apa ini? Mana lagi 74 orang cikgu yang lain? Kenapa saya sorang je yang buat? Hello... Awak ingat saya dibayar gaji untuk buat kerja orang lain ke? Tak adil!

It's a revenge time!~
Guru Besar tanya lagi, "Siapa yang latih budak zapin?" saya angkat tangan. "Ok... Macam mana dengan joget?" sekali lagi, saya juga. "Eh Cikgu Nani jugak? Ok, choir ada masalah?" saya bangun lagi dan jawab, "Cikgu dia mc. Jadi budak merayu-rayu untuk saya tolong sebab diorang tak pernah berlatih apa-apa pun." Guru Besar kerut dahi. "And who's in charge for persembahan Hari Kanak-kanak?" dan masih lagi saya yang angkat tangan. Padan muka! Ambik! Biar diorang rasa bersalah. Apa lagi? Lepas ni saya nak list kan bayaran mengikut jam. Harga kawan-kawan, saya rasa nak charge RM30/hr. Murah tu.

0 gossips:

 
When Someone's Talking... © 2008 Template by Exotic Mommie Illustration by Dapina