Sep 23, 2009

Love is Hate?

Kenapa bila kita sayang seseorang, kita akan sakit hati? Orang dulu-dulu selalu bilang, "Ha, kau benci la orang tu cukup-cukup. Esok-esok, orang tu jugaklah yang jadi laki kau." Hehe. Tapi memang pun kan? Dalam cinta ada benci. Dalam benci ada cinta. (apa yang kau merepek ni setan?)

Kalau kita ambil vocab jepun pun lebih kurang juga. Suki = cinta/sayang/suka. Kirai = benci. Apa sebenarnya point saya ni ya? Begini. Kalau kamu pernah main chiritori (permainan ini memerlukan kita mencari perkataan lain menggunakan suku kata akhiran perkataan sebelumnya) Suki boleh disambung dengan Kirai. Make sense huh? (Saya merepek lagi)

Ok, berbalik pada cerita (mungkin tak bersangkut paut dengan tajuk). Ok, sebenarnya takde point pun pasal tajuk tu. Apa yang saya nak cerita pun saya dah lupa. Ini semua sebab cerita budak gila itu (yang, b dah buat nani lupa pada cerita asal nani)

Oh ya, saya cuma nak beritahu tentang ini. Saya peduli apa orang tak suka saya (ya puan-puan. Saya mengaku saya memang annoying gila) Saya tak suka orang kacau saya dan mengusik harta-harta serta apa-apa kepunyaan saya. Saya akan jadi orang yang sangat kejam jikalau saya diusik ok? Dan tak penting pun untuk saya ambil peduli sama ada orang itu suka saya atau tidak sebab saya memang tak suka mereka. lalalala

Oh sebelum terlupa. Ini adalah kisah budak zaman sekarang. Pagi tadi ada sekumpulan budak-budak kecil (takdelah kecil sangat. dalam darjah 4 atau 5 dan tahu berfikir!) datang ke rumah nak beraya. Punyalah tamak nauzubillah. Ayah saya memang suka sediakan coklat yang diletakkan dalam balang untuk tetamu. Ok, back to the story. Budak-budak ni ambil segenggam coklat dan disumbat ke dalam handbag salah seorang rakannya di hadapan saya. Tak malu ke? Mak tak ajar, mungkin. tsk tsk... Kan ke buruk perangai tu? Makan ajelah apa yang ada. Tak perlulah kot sampai ambil semua sekali dan sumbat ke dalam beg. Itu satu hal. Tengah sibuk-sibuk menyumbat coklat dan berebut-rebut sambil ketawa terbahak-bahak, budak ni terlanggar saya yang sedang menuang air. Tumpah! Damn you! Nasib baik kau budak! Tapi disebabkan kau budaklah yang buat saya rasa tak sabar! Dengan muka yang takde nak cover cun terus mendengus dan pergi ke dapur ambil tuala. Tambah kerja aku!

Pengajarannya di sini anak-anak, behave yourself bila bertandang ke rumah orang. Mak-mak pula, ajarlah anak-anak kita macam mana nak behave. Kalau mak-mak tak reti nak mengajar, meh sini. Biar Cikgu Nani yang ajar! *sigh*

0 gossips:

 
When Someone's Talking... © 2008 Template by Exotic Mommie Illustration by Dapina